Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Power Anita & Grzegorz Wicher

Złoty Stok

5

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Jak założyć sklep internetowy?

Autor: Power Anita & Grzegorz Wicher, publikacja: 2022-05-06

Sytuacja na rynku ekonomiczno-gospodarczym nie należy obecnie do najłatwiejszych. Wielu początkujących przedsiębiorców zastanawia się, czy warto teraz zakładać biznes i pójść w stronę własnego sklepu internetowego. Chociaż obawy są zrozumiałe, to statystyki jednoznacznie wskazują, że rynek e-commerce nadal cechuje tendencja wzrostowa. Trwająca pandemia tylko to potwierdza, coraz więcej ludzi robi zakupy online i warto to wykorzystać.

Trzy torby zakupowe przed laptopem. Online shopping

Od czego zacząć?

Wszystko zaczyna się od… pomysłu! Dobrze jest go zestawić z analizą rynku, żeby dowiedzieć się, czy rzeczywiście jest zapotrzebowanie na dany produkt lub daną branżę. Ostatnie lata zweryfikowały nieco zakupy przez Internet, na popularności zyskały usługi związane z szeroko rozumianym zdrowym stylem życia. Nie jest to oczywiście gwarancją sukcesu i nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać coś z branży popularnej, np. odzież damska zawsze cieszyła się dużym zainteresowaniem. Trzeba tylko mieć dobry plan i coś, co nas wyróżni.

Kiedy ten etap mamy już za sobą, czas na wybór platformy e-commerce twojego sklepu internetowego. Warto dobrze go przemyśleć, bo na nim opierać się będzie centrum dowodzenia całego przedsięwzięcia. W wyborze platformy weź pod uwagę:

  • Czy oferowane na niej narzędzia odpowiadają Twoim potrzebom?
  • Czy jest łatwa w obsłudze i przyjazna pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google?
  • Jakie formy płatności oferuje?
  • Choć wydaje się to standardem, to czy jest zoptymalizowana pod kątem korzystania z telefonu?

Zastanów się nad nazwą, domeną i strukturą

To, jak nazwiesz swój sklep, zostanie zapisane w świadomości klientów, także postaraj się, żeby trafiło tam łatwo i na długo. Klasyczne, proste formy to zawsze dobra droga. Oczywiście możesz poszaleć i liczyć, że nietypowa nazwa przyciągnie uwagę, ale niech to będzie coś krótkiego, coś, co łatwo zapamiętać.

Jeśli chodzi o domenę (to adres wpisywany w pasku WWW), to wybierz taką, która zawiera w sobie nazwę firmy – potencjalny klient łatwiej ją znajdzie. Klasycznie polskie strony mają końcówkę „pl”. Pamiętaj, żeby sprawdzić, czy wybrana domena nie jest już zajęta. Jeśli nie, kolejnym krokiem jest jej rejestracja i opłacenie

Zabawa dopiero się zaczyna, teraz wyobraź sobie cały układ sklepu. Jak pogrupujesz produkty w kategorie? Jak rozmieścisz je, by klient intuicyjnie znalazł to, czego szuka i nie uciekł ze strony? Nadrzędną walutą w Internecie jest czas, zdobądź przewagę nad innymi, a jeśli nie masz pomysłu, podejrzyj, jak robi to konkurencja.

Sklep internetowy PrestaShop

PrestaShop to wiodące, innowacyjne i niezwykle skuteczne rozwiązanie do stworzenia własnego sklepu internetowego.

Duża ilość szablonów zaspokoi nawet najbardziej wybredne gusta estetyczne. Jej przewagą nad innymi serwerami tego typu jest duża funkcjonalność, oprogramowanie wraz z panelem administratora w języku polskim, stale poszerzająca się społeczność oraz doświadczenie – platforma istnieje już od 2007 roku.

PrestShop jest warta rozważenia w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw ze względu na:

  • dużą wydajność jak na swoje szerokie możliwości;
  • możliwość zarządzania klientami w wielu językach;
  • dostosowanie do branży e-commerce;
  • ponad 300 funkcji do kompleksowej opieki nad sklepem – wystawianie faktur, śledzenie przesyłki, obsługa klienta, optymalizacja SEO, systemy rabatowe, hosting i kopie zapasowe baz danych i plików, zarządzanie dostawami, płatnościami, katalogami produktów i wiele, wiele więcej;
  • opcję zarządzania kilkoma sklepami z jednego miejsca;
  • nielimitowaną liczbę produktów.

Jeśli rozważasz założenie własnego sklepu internetowego, to PrestaShop jest niewątpliwie opcją wartą uwagi.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

To jedno z najczęściej zadawanych pytań i jednocześnie najtrudniejszych do określenia. Górna granica właściwie nie istnieje, a to, od czego zaczniemy, uwarunkowane jest szeregiem naszych wyborów. Na ostateczną cenę wpływ ma to, czy skorzystamy z usług profesjonalisty, czy sami postawimy sklep i stworzymy regulamin, na jaką domenę i serwer się zdecydujemy, jakie certyfikaty wybierzemy i z jakich form płatności skorzystamy – jednorazowe lub abonamentowe.

PrestaShop jest oprogramowaniem typu open source, które początkowo nie wymaga inwestycji. Dodatkowo stajemy się wyłącznymi właścicielami i nie ma obaw o utratę danych przy np. nieopłaceniu abonamentu. Nie oznacza to, że kosztów nie ma. Dodatkowe wtyczki, rozszerzenia, indywidualne grafiki, konfiguracja serwisu – z takimi kosztami należy się liczyć. Ile więc kosztuje samo postawienie sklepu? Z całą pewnością trzeba być przygotowanym na wydatek rzędu kilkuset złotych wzwyż.

Sklep internetowy - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 9 463 Specjalistów od Sklepów Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o sklepach internetowych